Tuesday, December 13, 2016

10 SEPT 2016 (final part)


Assalamualaikum


Sampai je LR..sakit contraction masa ni buat aku rasa nak menyepak je salah sorang nurse kat kaki aku..haha sebab masa ni bila diorang tolak katil wad..memang laju pastu kita yg terbaring kat atas katil tu terikut la motion yg diorang bawak so sakit tu bertambah tambah..sabar je lah. Dalam pada sakit tu tetiba aku teringat cerita drama Korea - Doktor tu..hihi..cemas diorang dah macam drama pulak sebab aku memang dah fully open so bila2 baby boleh keluar. 

Sampai LR lagi sekali doktor dengan pembantu diorang terjerit sebab baru sekejap diorang buat booking untuk aku sebab diorang tahu bukaan aku baru 5cm..tiba tiba dah fully open. Masa tu ada dua org je dalam LR..sorang sister sorang lagi doktor. Kelam kabut dah diorang siapkan peralatan semua sebab tak jangka cpt sangat aku fully. Masa tu jugak sister dah perasan aku dok meneran..siap je diorang tukarkan baju semua, dia suruh aku ikut arahan dia..tapi seriously aku sendiri tak dengar apa dia cakap time tu sebab kepala nak meneran and sakit. Wan pulak still kat luar LR lagi. Sister tanya aku siapa nama suami? Diorang nak panggil masuk.

Khairulizwan...

Bila aku nampak Wan masuk bilik LR tu aku dah nak nangis dah sebab tak tahan sakit..tambah pulak aku rasa letih dengan mengantuk. Apa kes entah ada rasa mengantuk pulak lepas tu dalam bilik aircond sekuat kuat tu aku boleh berpeluh peluh kepanasan. Siap semua alat diorang..sister suruh aku teran..yes mula mula aku dapat cari macam mana nak kumpul nafas amd meneran tapi tah macam mana hilang bila aku nak cuba lagi. Sister pulak macam rileks je tengok aku..siap dia suruh aku luruskan kaki dulu kebawah and teran perlahan biar kepala baby betul betul ada dekat laluan. Contraction pulak makin lama makin kuat. Masa ni Wan kena keluar dari LR sebab belum masa lagi kata doktor. Wan kena tunggu diorang panggil masuk balik. Agak dalam 10minit jugak la diorang biarkan aku...tapi tak ada lah kena tinggal. Lepas sorang sister ni datang rasa perut aku terus dia panggil Wan masuk bilik. 

Sakit dah makin kuat sangat, nafas aku pula hilang kejap kejap. Then sister kata dah nampak rambut anak aku kat laluan..dia suruh aku teran sekuat boleh. Dah macam pasukan sorak sukaneka dah dalam LR bila masing masing termasuk la suami aku sendiri dok sorak suruh aku meneran. Masa meneran kali pertama aku dah rasa kepala baby dah ada kat laluan...masa tu dalam hati happy dah. Doktor pulak suruh aku tarik nafas panjang. Sekejap timbul sekejap hilang nafas time ni. Tapi sebab nak jumpa baby semangat tu lain macam..aku niat dalam hati aku yang aku nak jumpa baby. Dengan lafaz bismillah aku pun teran la sekuat hati aku and alhamdulillah lahir la seorang hamba Allah hasil perkahwinan aku dengan suami. 

Amanah yang Allah hadiahkan untuk aku dengan Wan..seorang anak perempuan. 













No comments:

Post a Comment