Sunday, September 13, 2015

20 hari lagi.


Assalamualaikum


hye people !! 

Yes I'm counting the days. I think everyone here knows kann..20 hari lagi je pun anak bongsu pak Yazid nak melangkah ke gerbang segala gerbang (kahwin).

MasyaAllah, tak percaya hari nak dekat dah.

Perasaan? belum ada rasa apa-apa lagi kecuali risau cause banyak hal and benda kitorang tak settle kan lagi cuma yang kasar-kasar je dah siap buat confirmation yang lain belum which is baju-baju family tak siap lagi plus baju pengantin aku pun tak siap lagi...(rileks je kann), goodies untuk orang ramai, and hal sekecik-kecik kuman yang akan timbul kemudian hari.

Kali ni tak larat dah nak merewang, masak gotong royong macam abang-abang aku yang lain. Yangotai-otai banyak dah tarik diri angkat bendera putih, kalau yang larat pun sorang dua je, bukannya semua pun. Kesian pun ada. Jadi Mak decided kali ni kita guna khidmat catering je lah. Kerja tak banyak nak kena buat, badan pun tak letih tapi cuma letih perasaan je la risau makanan cukup ke tidak untuk tetamu yang datang nanti.

Bab-bab makan ni memang aku serah bulat-bulat lah kat Mak sebab dia bab makanan ni memang terror. Siap fikir tu kalau orang tu makan lauk ni dengan lauk tu apa rasa? haaaa sampai macam tu sekali terror dia. Bab lain tu dia tak masuk campur..so dia pass kat kitorang je. Jadi pandai-pandai kitorang la kan nak buat macam mana.

Mak dah sesak-sesak nafas menjelang hari kenduri. Kakak-kakak aku pulak berdebar tak habis-habis. Abang-abang aku pulak? Menganjing tak sudah-sudah. Nauzubillah punya perangai..!! hikhik
Kalau la aku Doreamon aku dah keluarkan alat pemutar masa tak pun alat henti masa. Agak-agak takut berhentikan sekejap masa bagi riileks-rileks dulu. Pergi bercuti dulu ikut pintu sekeping Doreamon tu.

Kalau aku Doreamon la..! Nasib baik jugak aku bukan Doreamon kalau tak dah tentu aku takkan kahwin dengan bakal si somi. hahaha! cukup la kalau aku kata aku nak ada magik macam Doreamon. tak melampau kan??!

haihh. Lagi 20 hari je lagi. Minta-minta apa yang kitorang rancang menjadi la. Tapi kalau tak jadi pun nak buat macam mana kan? Kita merancang tapi Tuhan yang tentukan. Kalau korang baca entry ni, sekali lah korang doakan untuk aku, keluarga and bakal somi. Biar semuanya dipermudahkan Allah s.w.t.




nota kaki : abang aku bawak pergi Zoo Negara kenal haiwan. Belanja habiskan sisa bujang katanya. Tak ada maknanya kau nak berangan ada bachelereetttt party. Kwangsammm kan? well tq anyway sanggup bawak adik kau ni pergi zoo. Baru ku tahu erti "capybara" 


Sekian. Thanks for reading...


3 comments:

  1. Eeh ehh.. ada panda..

    ReplyDelete
  2. Mohon agar dipermudahkan segala urusan dan didoakan majlis selaras berjalan dengan lancar.

    ReplyDelete