Wednesday, March 21, 2018

Laporan 38


Assalamualaikum

*khadija tengah tidur*
Kena taip laju laju before anak kasi warning japgi.


Officially aku dh 38 weeks pregnant. Alhamdulillah untuk journey yang kedua ni walaupun mood tu ibarat tenggelam timbul. According to internet..size si anak dah sebesar sayur leek tu. Last check up hari tu pun doktor kata berat baby dalam 2.5 - 3kg dah..so now dah bertambah lagi la kot berat baby.

Movement? Hmm...I can tell she's getting little cramped in there. Her movements feel more like rolls rather than kicks. Kalau siapa yg follow Instagram aku, ada dua tiga video yg aku dapat rakam bila dia gerak. Bila dapat tengok dia bergerak tu...SubhaAllah..happy gila dapat tengok sendiri how big her movements are. Sekarang pun kepala baby dah down and putting her head right on my pelvic bone. Sumpah sometimes terasa sakit gila and makes it hard to walk..tapi harus lah aku bertahan kan.

*thats is definitely not something that I'll miss..*

Aku ada beberapa minggu je lagi nak bersalin and I don't know why..this time around aku nervous gila tapi excited at the same time. Annoying jugak la rasa bila asyik fikir pasal labour room..sakit bersalin..semua tu lah. Padahal bukannya tak pernah merasa tapi still nervous jugak.

Labour sign macam biasa. Lots and lots of random Braxton Hicks contraction. Tak ada lagi tanda tanda nak bersalin buat masa ni. Last check up..doktor kata detected aku ada kencing kotor pulak and HB aku pun makin turun..even dah makan ubat pun still turun jugak.

Risau.

Doakan urusan aku melahirkan anak yg kedua ni dipermudahkan ya. Semoga anak dalam kandungan ni sempurna dan sihat wal'afiat. Doakan kami.

Sekian laporan blog kali ni. Thanks yg sudi baca even tak apa sangat pun entry ni.


Assalamualaikum.. (tak jawab dosa)

No comments:

Post a Comment